.jpg)
Как държите микрофона си?
Що
се отнася до ръчните микрофони, можете
да хванете микрофона по много начини. Можете да ги държите около дръжката или
можете да ги хванете около решетката - или всяка позиция между тях.
Задържането
на микрофона в края на дръжката създава само минимални отклонения от номиналния
отговор (пулсации над приблизително 3 kHz). Тези вълни обикновено не се чуват.
Задържането
на микрофона в горната част на дръжката, дава на пулсациите малко по-висока
амплитуда в сравнение с ниската позиция. Може да се чува, но все пак само в
малка степен.
Притискането
с показалеца и палеца наравно с предната част на микрофона създава резонанси.
Основният резонанс в един случай е в диапазона от +9 dB @ 1,8-2,2 kHz. Друг
резонанс се открива около 10 kHz. Този резонанс се чува (оцветява звука) и е
източник на акустична обратна връзка в PA системата.
Това
е типична позиция – ръката покрива половината от решетката, а палецът е положен
отгоре. Основният резонанс се намира при около 2 kHz (ниска Q) и отново над 6
kHz.
Ръката
обгражда главата на микрофона, което прави резонансите по-отчетливи. Основният
резонанс се намира при около 2 kHz; обаче при около 3-4 kHz се създават и
резонанси поради кухината пред микрофона.
Както
показват примерите по-горе, когато микрофонът се държи правилно, отраженията от
ръката генерират само малки вълни в честотната характеристика. Следователно,
ако певецът държи само дръжката, не трябва да има звукови отклонения. От друга
страна, „прилепването“ и други позиции на микрофона, водят до резонанси. Тези
резонанси зависят от размера и разположението на ръката. По-голяма ръка може да
причини по-остри резонанси.
Основният
начин да избегнете проблеми е да държите микрофона на дръжката, а не около
решетката на микрофона.
Бийтбоксърите
трябва да пренебрегнат това предложение, тъй като резонансите са неразделна
част от звуковия дизайн. Освен това не забравяйте, че мембраната на повечето
насочени микрофони е изложена на звук както отпред, така и отзад. Това е
деликатен баланс между двете части на звука и този баланс може лесно да се
накланя, което може да промени насочеността на микрофона.