
СТУДИЙНИ МОНИТОРИ ИЛИ ОБИКНОВЕНИ ТОНКОЛОНИ
В днешни дни можем да кажем че имаме изобилие от всичко по много, което прави избора ни в пъти още по-труден. Особено, когато не не сме сигурни и не можем да преценим кой е точният продукт и кой е най-подходящ за нуждите ни. Затова днес ще споделим малко повече информация за така наречените студийни монитори, така ще улесним преценката ви и ще можете да разберете дали наистина те са най-подходящият избор за вашето приложение.
Понякога може да настъпи леко объркване по отношение на използването на студийни монитори тонколони, като озвучителни тела. Затова ще започнем с обяснението, че тонколоните тип студиен монитор имат една много точна и ясна цел, а това е именно да възпроизвеждат максимално и достоверно абсолютно всички звуци в целия честотен спектър. Тази специфична особеност за тонколоните ги прави един отличен избор за ползването им в студио, а именно където се записва и обработва звук, но не са и непременно подходящи за домашно ползване или пък за озвучаване в заведение. След като става дума за тонколони, които ще се ползват за слушане на музика, филми и други, изключително често дизайнът им е реализиран точно така, че да направи звука им още по-приятен за ухото, например да подсили баса в ниските честоти или да оптимизира и извади още повече детайли от средните и високите честоти . Заради този факт крайният резултат ще е по-богат и още по-добре звучащ за потребителя (за Вас), но в никакъв случай не можем да кажем че е непременно по-точен от оригиналния аудио запис. При представените дотук студийни монитори е точно обратното, звуците, които излизат от говорителите трябва да са е максимално чисти и вярни, така ще може може те да бъдат чути и записани или обработени така, че да звучат в последствие много добре на всякакъв тип тонколони.
Именно заради изложените факти точното и равното възпроизвеждане в целия честотен спектър тези тонколони тип студиен монитор не са удачното решение да се ползват извън професионални цели в студио. Но разбира се това не значи, че и истинските любители, които се занимават с музика не могат да оборудват домашния си компютър със тях (студийни монитори), ако се занимават с обработка на звук. Покупката на студийни монитори за цели: Домашно ползване (слушане на музика), гейминг, гледане на филми, озвучаване на някакво помещение не са много добра идея,а именно защото можете да намерите много по-добре звучащи тонколони, предназначени много по-конкретно за този тип цели.
Съществува и друга особеност, която е доста специфична и която студийните монитори притежават. Тя е че студийните монитори не са предназначени да са супер мощни и да запълват със силен звук огромните помещения, те са насочени да проектират звука, който възпроизвеждат в по-малък диапазон, и по този начим да се избегне възможността околната среда да го изкриви. Поради това е особено важно за тонколоните да са много добре и правилно позиционирани в избраната работна среда. Ако това не е възможно студийните монитори да бъдат поставени и на място ефективно директно на бюрото и затова много често се използват допълнителни поставки, върху които се монтират тонколоните , така ще бъде оптимално позиционирането им. Затова е наистина важно да съобразите и самото място на тонколоните, където ще ги ползвате. Спрямо избора не е само на подходящият размер и мощността им, но и дали ще са необходими и допълни стойки за монтажът им.
Тонколоните са най-общо два типа по отношение на захранването: Активни и пасивни (студийните монитори). Активните тонколони са както споменахме с вграден усилвател, докато пасивните тонколони имат нужда от допълнителен, за да може въобще да функционират. Ако смятате работите с по-малки размери и мощност студийни монитори, то по-добре е да се спрете на активен модел, защото ще спестите както място, така и ще си улесните самата инсталацията, благодарение на гореспоменатият интегриран в корпуса усилвател. Активните студийни монитори ви спестяват нуждата от търсенето на подходящ и добър усилвател. Трябва да имате предвид, че изборът на неподходящ усилвател не само може да създаде неприятни проблеми и да доведе до незадоволителни резултати от самият звук на тонколоната. Затова ви препоръчваме, ако не сте достатъчно убедени в познанията си по тази тема, най-добрият вариант е да се консултирате със специалисти, които да ви насочат в правилната посока при избора на най-подходящите за вашите нужди и цели тонколони - студийни монитори.
Представяме ви няколко предложения за тонколоните: Студийни монитори
Активна двулентова тонколона студиен монитор RCF AYRA 5 BK


