Музикантите записват у дома
Дата на публикуване: 14 May
С отменени концерти и сесии за запис по целия свят, находчивите музиканти стават креативни у дома и си сътрудничат отдалечено.
Изведнъж музикантите и продуцентите се оказаха с много допълнително време на ръце. Но благодарение на технологичното развитие през последните няколко години те успяват да се възползват максимално.
Глен Бригман се готвеше да отиде в SXSW със своята пси-поп група Triptides, когато дойде разочароващата новина, че тазгодишният фестивал е прекратен. Но вместо да си върти палците, той реши да забръмчи струни: Така той бързо резервира Airbnb в Joshua Tree и се отправи към калифорнийската пустиня, за да запише нов албум.
Глен Бригман се готвеше да отиде в SXSW със своята пси-поп група Triptides, когато дойде разочароващата новина, че тазгодишният фестивал е прекратен. Но вместо да си върти палците, той реши да забръмчи струни: Така той бързо резервира Airbnb в Joshua Tree и се отправи към калифорнийската пустиня, за да запише нов албум.
„Свалихме задните следи и се върнахме последната вечер преди заключването“, казва Бригман, аз се свързах с него в дома му в Лос Анджелис. „В крайна сметка изтеглих цялата си екипировка направо вкъщи, а след това в полунощ градът влезе в карантина.“
За английския инженер и продуцент Марк Густафсън нещата бяха малко по-драматични: той беше в Чикаго и работеше по албум с независима група Yes Factory, когато сериозността на ситуацията го удари.
„Разбрах, че няма да мога да се прибера, ако не напусна сега“, спомня си той. „Имам съпруга и две деца, така че трябваше да скъся едномесечно пътуване и да се върна.“
В миналото подобни внезапни напускания можеха да ги откъснат от музикалните им партньори, но през 2020 г. това вече не е така. Както Brigman, така и Gustafson са успели да поддържат своите проекти благодарение на комбинация от достъпни съоръжения за домашно записване, високоскоростно споделяне на файлове и бърза обратна връзка чрез онлайн платформи за съобщения.
Дистанционно творчество
Други музиканти, които намират вдъхновение в изолация, са берлинският гаражен рок гуру Марк Султан, който призова музикантите да си сътрудничат с него в новия му албум BBQ, и класическият композитор Ричард Джаксън, който сглобява глобален хор, базиран на хора, изпращащи части записани дистанционно.
„Имах късмета, че вече имах цялата си екипировка у дома“, казва Бригман. „Току-що настроих предусилвателя, компресора и студийните монитори - това е всичко. През последната седмица или нещо повече правех наслояванията
„Тогава просто дрънкам MP3 файлове, веднага щом направя микс и го изпратя на другите момчета от групата. Ако дадат зелена светлина - и аз преодолея OCD за смесване и ремиксиране - тогава е готово.
Работният процес на Густафсон с Yes Factory е малко по-сложен. Всеки ден групата определя нови части и ги изпраща на Густафсон, който ги добавя в музиката си, когато ставам на следващата сутрин. „Има много управление на сесии - уверете се, че всички работят от правилните файлове и песни“, отбелязва той.
Освен това той трябва да избягва претоварването на музикантите с твърде много информация: „Не се опитвам да ги направя инженери: опитвам се просто да ги оставя да се съсредоточат върху творческия процес. Колкото повече трябва да ги науча на управление на файлове, толкова по-малко време прекарват, мислейки да доставят нещо от сърце, чисто произведение на изкуството. "
Но Густафсън забеляза, че работата от разстояние влияе върху създаването на музика в по-общ план.
„Открих, че това е много по-бавен процес“, казва той. „Когато сте в една репетиционна стая заедно, можете просто да ударите песента три пъти, да си направите бележки и след това да кажете на групата да я репетира няколко дни преди запис. Но при отдалечена работа има много повече неща напред и назад, само защото нямате този незабавен отговор.
„Изпълнителят има и повече шансове да експериментира, преди да се ангажира с нещо, което да запише, когато работите в една стая“, продължава той. „Но това е изпълнимо. Не мога да кажа дали записът става по-добър или по-лош - това просто означава, че правите различен запис. "
Няма повече дневна работа
Бригман всъщност е открил обратното, когато записвате свой собствен материал: работата от разстояние ускорява всичко.
„Тъй като всички са без работа, другите двама се връщат при мен супер бързо“, обяснява той. „За последния ни албум бяхме в студио в Холивуд с наистина епична стая на живо - там беше записан записът на The Standell Dirty Water и Ринго направи два от соловите си албуми извън това пространство.
„Но ни трябваше от август до февруари, за да го завършим, влизайки и излизайки, правейки ревизии и смесвайки го. Докато този път почти приключихме и целия албум за седмица и половина. И този последен албум струваше може би четири или пет хиляди, докато сега похарчихме 400 долара за Airbnb и това е всичко. "
Въпреки че глобалното блокиране принуди повече музиканти и продуценти да работят отдалечено, Густафсън казва, че този подход се увеличава от известно време.
„Разработването на приложения означава, че плъгините, които използвам в Pro Tools, са достъпни на iPad - това вече не е изключителен клуб“, обяснява той. „Не се нуждаете от луксозно оборудване, за да извадите идеите си. Бих твърдял, че дори не ви е необходим за финалния запис. "
Това е нещо, което Бригман може да потвърди, тъй като поддържа доста оголена настройка. „Имам предусилвател, клонинг на компресор Universal Audio 1176 и микрофони [включително] Shure SM7B - което е чудесно за изрязване на сибилант и имам доста силен глас, затова обичам да го използвам“, казва той. „Мониторите са евтини, които имам откакто се преместих в Лос Анджелис, но работят добре.“
Разбира се, платформата на Густафсон е малко по-епична и тази, която той добавя напоследък. „Имам ново акустично лечение в стаята си, както и допълнителни високоговорители и нов контролер, защото този проект е в Dolby Atmos“, обяснява той. „Имам Avid MTRX Studio за управление на системата Atmos, с ADAM Audio 8AX суб и пет високоговорителя, които вървят към него. Така че в основата си това е система 7.1.4. "
Дистанционно творчество
Други музиканти, които намират вдъхновение в изолация, са берлинският гаражен рок гуру Марк Султан, който призова музикантите да си сътрудничат с него в новия му албум BBQ, и класическият композитор Ричард Джаксън, който сглобява глобален хор, базиран на хора, изпращащи части записани дистанционно.
„Имах късмета, че вече имах цялата си екипировка у дома“, казва Бригман. „Току-що настроих предусилвателя, компресора и студийните монитори - това е всичко. През последната седмица или нещо повече правех наслояванията
„Тогава просто дрънкам MP3 файлове, веднага щом направя микс и го изпратя на другите момчета от групата. Ако дадат зелена светлина - и аз преодолея OCD за смесване и ремиксиране - тогава е готово.
Работният процес на Густафсон с Yes Factory е малко по-сложен. Всеки ден групата определя нови части и ги изпраща на Густафсон, който ги добавя в музиката си, когато ставам на следващата сутрин. „Има много управление на сесии - уверете се, че всички работят от правилните файлове и песни“, отбелязва той.
Освен това той трябва да избягва претоварването на музикантите с твърде много информация: „Не се опитвам да ги направя инженери: опитвам се просто да ги оставя да се съсредоточат върху творческия процес. Колкото повече трябва да ги науча на управление на файлове, толкова по-малко време прекарват, мислейки да доставят нещо от сърце, чисто произведение на изкуството. "
Но Густафсън забеляза, че работата от разстояние влияе върху създаването на музика в по-общ план.
„Открих, че това е много по-бавен процес“, казва той. „Когато сте в една репетиционна стая заедно, можете просто да ударите песента три пъти, да си направите бележки и след това да кажете на групата да я репетира няколко дни преди запис. Но при отдалечена работа има много повече неща напред и назад, само защото нямате този незабавен отговор.
„Изпълнителят има и повече шансове да експериментира, преди да се ангажира с нещо, което да запише, когато работите в една стая“, продължава той. „Но това е изпълнимо. Не мога да кажа дали записът става по-добър или по-лош - това просто означава, че правите различен запис. "
Няма повече дневна работа
Бригман всъщност е открил обратното, когато записвате свой собствен материал: работата от разстояние ускорява всичко.
„Тъй като всички са без работа, другите двама се връщат при мен супер бързо“, обяснява той. „За последния ни албум бяхме в студио в Холивуд с наистина епична стая на живо - там беше записан записът на The Standell Dirty Water и Ринго направи два от соловите си албуми извън това пространство.
„Но ни трябваше от август до февруари, за да го завършим, влизайки и излизайки, правейки ревизии и смесвайки го. Докато този път почти приключихме и целия албум за седмица и половина. И този последен албум струваше може би четири или пет хиляди, докато сега похарчихме 400 долара за Airbnb и това е всичко. "
Въпреки че глобалното блокиране принуди повече музиканти и продуценти да работят отдалечено, Густафсън казва, че този подход се увеличава от известно време.
„Разработването на приложения означава, че плъгините, които използвам в Pro Tools, са достъпни на iPad - това вече не е изключителен клуб“, обяснява той. „Не се нуждаете от луксозно оборудване, за да извадите идеите си. Бих твърдял, че дори не ви е необходим за финалния запис. "
Това е нещо, което Бригман може да потвърди, тъй като поддържа доста оголена настройка. „Имам предусилвател, клонинг на компресор Universal Audio 1176 и микрофони [включително] Shure SM7B - което е чудесно за изрязване на сибилант и имам доста силен глас, затова обичам да го използвам“, казва той. „Мониторите са евтини, които имам откакто се преместих в Лос Анджелис, но работят добре.“
Разбира се, платформата на Густафсон е малко по-епична и тази, която той добавя напоследък. „Имам ново акустично лечение в стаята си, както и допълнителни високоговорители и нов контролер, защото този проект е в Dolby Atmos“, обяснява той. „Имам Avid MTRX Studio за управление на системата Atmos, с ADAM Audio 8AX суб и пет високоговорителя, които вървят към него. Така че в основата си това е система 7.1.4. "
Работя от вкъщи
За Бригман работата вкъщи не е създала твърде много предизвикателства - той живее в голяма къща със съквартирант, който е и музикант, но за Густафсон има няколко нови неща, с които да свикне.
„Трябваше да получа разрешение от наемодателя си и да говоря със съседите, защото ще има повече шум, но те бяха много приятни за това“, казва той.
Има и прекъсвания, разбира се, от децата му, но беше страхотно да видя семейството му повече.
„В момента сте затворени на тъмно място в продължение на дни с едни и същи хора - нещо като всяка сесия, която някога съм правил“, шегува се Густафсън. „Но определено ми липсва другарството на студиото, виждането на другите инженери и обсъждането на вашите проекти заедно.“
Бригман се съгласява: „Засега е добре, но с нетърпение очакваме да се върнем на пътя. Триптидите се отправят към Европа през септември и това звучи все още напред. Надяваме се, че по това време хората просто са готови да се люлеят отново и това ще направи някои страхотни шоута. "